Lanţul american de fast food, McDonald's, este mai nou un supermarket. Sau cel puţin aşa au decis autorităţile din Rusia, anunţă The Telegraph.
McDonald's a argumentat cu succes în faţa oficialiţăţilor ruse faptul că ar trebui să fie clasificat mai degrabă ca un retailer alimentar şi nu ca un restaurant. Motivul? Multe din produsele sale sunt pre-ambalate şi vândute clienţilor într-un mod specific supermarket-urilor. Potrivit sursei citate, această decizie de reclasificare vine în încercarea de a plăti o taxă pe profit de doar 10% şi nu 18%, aşa cum se întâmpla până în prezent.
De asemenea, într-o afacere pe care autorităţile ruse au contestat-o ulterior, însă fără succes, primele două magazine McDonald's deschise în Moscova achită lunar o chirie de doar 1 rublă pe metru mătrat. Deal-ul a fost semnat pe o perioadă de 20 de ani şi este încă în vigoare.
Primul restaurant McDonald's din Rusia a fost inaugurat în anul 1990 şi a servit peste 30.000 de clienţi doar în prima zi, iar în prezent, în această ţară există o reţea de 276 de puncte de vânzare. Zilnic, aproximativ un milion de ruşi îşi cumpără mâncare de la McDonald's.
McDonald's deţinea la sfârşitul anului trecut 33.737 de unităţi deschise în intreaga lume. În România, McDonald's deţine o reţea de 62 de restaurante în 21 de oraşe (Bucureşti, Cluj, Suceava, Piteşti, Ploieşti, Timişoara, Braşov, Oradea, Constanţa, Iaşi, Arad, Galaţi, Craiova, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Buzău, Deva, Târgu Mureş, Baia Mare, Bacău, Piatra Neamţ), cu peste 140.000 de clienţi zilnic.
Sursa: www.money.ro